Dag 21, Siem Reap, Kambodsja: Angkor Wat

Fredag 14. februar.

Tre uker allerede! Det har gått både fort og sakte på samme tid. Har opplevd så mye at det føles ut som om jeg har vært på reise i to måneder.

I går booket jeg meg en gruppetur for å se templene i Siem Reap, og i dag tidlig ble jeg hentet på hostellet på hostellet av en veldig fancy buss med aircon på full guffe. Plukket opp en del andre mennesker, og ble til slutt en gjeng på 11 stk.

Salongfølelse i bussen

Vi kjørte til billettutsalget for å kjøpe inngangsbilletter (300 kr! for én dag) for å se templene. Man kunne kjøpe både for 1, 3 eller 7 dager, men jeg tenker 1 dag holder i massevis. Det er ikke så mye å fortelle annet enn at vi kjørte rundt i den «lille sirkelen» for å se på 5 forskjellige templer. Det finnes også en større sirkel man kan gjøre i for å se på templer som ligger lenger unna. Har lært at selv om Angkor Wat er det største og mest populære, er det ekstremt mange andre templer her også, og det var en av de andre templene som var min favoritt.

Vi kjørte fra tempel til tempel og ble fortalt historien og fikk omvisning rundt. Det var uutholdelig varmt å gå rundt på området, og jeg kjente meg ekstremt ufokusert på grunn av varmen hele veien. Sjekket værvarselet og det sa: «31 grader, men føles ut som 37». Er veldig glad for at jeg ikke signet up for flere dager, for varmen var en ganske ødeleggende faktor for hele opplevelsen. Til og med guiden som er fra Kambodsja og er vant til varmen, og gjør denne turen daglig, hadde problemer med varmen og sto over noen av templene og sendte oss opp alene.

Diverse bilder:

På det nest siste tempelet (Ankor Thom, som var min favoritt) så vi mange aper som løp rundt tempelet.Det siste tempelet (Phnom Bakheng) var det siste tempelet hvor vi så på solnedgangen.

På kvelden dro jeg ut å spiste sammen med min tidligere studievenninne Dorotea og hennes to venninner som hun reiser med. Vi havnet ved en tilfeldighet på en veldig fancy restaurant hvor det var full valentinesfaktor rundt oss med mange par, buketter og roser. Vi fikk utdelt roser fra servitørene og fikk smakt lokal mat laget på en veldig fancy måte. Det var en hyggelig avslutning på valentinsdagen.

Beef Lok Lak

Legg igjen en kommentar