Dag 38: Tilbake til Thailand

Ble fortalt at turen skulle ta fem timer fra start til slutt, endte opp med å reise i 11 timer. Ble hentet på hostellet kl 08:45 og kjørt til ferge, måtte vente på ferge, tok ferge, måtte vente på taxi, kjørte til busstasjon, måtte vente på buss. Da vi endelig kom inn på bussen og fikk høre denne tok 4 timer, viste det seg at dette var en melkerute som slapp av og plukket opp folk langs hele strekningen og sto 15 minutter på hvert stopp. Dette tok 6,5 time. Da vi kom frem til Krabi måtte vi ta ytterligere en taxibuss i 30 minutter, som plutselig tok 1 time fordi noen skulle i en annen retning enn meg. Var fremme ved hotellet i Ao Nang, Thailand kl 20 og var så sulten og tørst at jeg hadde hodepine. Hadde pakket proviant for en 5 timers reise, ikke 11.

Nå har jeg booket meg et litt fancy hotell her i Ao Nang for min siste uke, etter fem uker på hosteller og nattbusser. Har vært i dårlig form siste to ukene, og har enda ikke blitt frisk, så blir godt å slappe av.

Man kan gå rett ut i bassenget fra rommet mitt.

Selv om Ao Nang også er fullt av turister (spesielt norske), så føler jeg thaifolk er hyggeligere enn malaysiere mot unge kvinner som reiser alene. 🙂

Legg igjen en kommentar